چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 18, 2024
کتاب «مشتاق»

حوزه/ کتاب «مشتاق» به قلم علی آقاغفار به زندگی این شهید مدافع حرم می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، علی آقاغفار در کتاب تازه‌ای به شهید حسین مشتاقی از شهیدان مدافع حرم پرداخته و این اثر را «نشر شاهد» منتشر کرده است. حسین مشتاقی از شهیدان مدافع حرم است که در منطقه خان‌طومان سوریه به شهادت رسید.

کتاب «مشتاق» به قلم علی آقاغفار به زندگی این شهید مدافع حرم می‌پردازد. شهید مشتاقی، دوم اردیبهشت ۱۳۶۴ در شهر نکا متولد شد. او عضو رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود و در یگان ویژه صابرین به اسلام خدمت می‌کرد.حسین مشتاقی چهاردهم فروردین ۱۳۹۵ برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) به سوریه اعزام شد.

در سطوری از کتاب می‌خوانیم: «از شناسایی بر می‌گردیم؛ خاکی و خسته؛ هم گرسنه و هم تشنه. امروز دیدم که تکفیری‌ها مثل موش کور زمین و دیوار خانه‌های مسکونی مردم آواره را سوراخ کرده‌اند تا فقط از دور آسیب بزنند. درگیری کوچکی داشتیم. خیلی طول نکشید. زودتر از آنکه فکرش را بکنیم، عقب کشیدند. پیش از ما رزمنده‌های افغانستانی یگان فاطمیون خدمت‌شان رسیده بودند! (مشتاق، صفحه ۳۷)» آقاغفار در این کتاب کوشیده به زبانی شعرگونه و در قالب فصل‌های کوتاهی روایتگر زندگی عاشقانه شهید مشتاقی، همسرش و خانواده‌اش نیز باشد. او گاه شرح این مشتاقی و عشق را از زبان شهید، گاه به بیان حدیث‌نفس‌های زنانه همسر او و گاهی هم در قالب درد و دل‌های، مادرانه، پدرانه و برادرانه بازگو می‌کند.

در پشت جلد کتاب آمده است: «دلهره بود… ترس بود… غم بود؟ نمی‌دانست. این بذرهای تشویش از چه زمانی در دلش جوانه زده؟! می دانست… اما دلش نمی خواست به یادش بیاید. مگر فراموشی اختیاری هم می‌شود؟! دوست داشت فراموش کند همه ترس‌هایش را؛ بلکه دلش را بدهد به خوابی که انگار در بیداری دیده و آرزو کرده بود با یادآوری همان خواب، همان حس خوب و فراموش نشدنی‌اش بر دشت فراخ دلش خیمه زند… بماند و خیال کوچ بر سرش نزند....» حسین مشتاقی شانزدهم اردیبهشت سال ۱۳۹۵ در منطقه خان‌طومان سوریه به شهادت رسید و پیکر او پس از تقریباً ۴۰ روز مفقودالاثر بودن، از طریق آزمایش DNAشناسایی و در «گلزار شهدای نکا» آرمید.

نشر شاهد کتاب «مشتاق؛ برگرفته از زندگی شهید حسین مشتاقی» را با شمارگان یک‌هزار نسخه، در قطع رقعی، ۷۵ صفحه و به بهای ۶۰ هزار تومان راهی بازار نشر کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha